עולם העבודה ממשיך גם בשנת 2023, להתפתח בקצב מהיר, ומנהלי משאבי אנוש חייבים להישאר בקדמת הידע והמידע כדי להבטיח שהארגון שלהם יישאר תחרותי. מכוח עבודה היברידי ועד לשיפור מיומנויות, הנה התובנות המובילות בנושא משאבי אנוש שכל מנהל משאבי אנוש חייב לדעת כדי להניע הצלחה בשנה הקרובה.

ערך והגיש יעקב אלוש, יו"ר פורום משאבי אנוש HR1


כוח עבודה היברידי כאן כדי להישאר: בשנת 2023, עבודה מרחוק תמשיך להיות נורמה עבור עובדים רבים. כמנהל משאבי אנוש, עליך לוודא שלארגון שלך יש את התשתית והמדיניות הדרושים כדי לתמוך בכוח עבודה היברידי. כולל מתן כלים וטכנולוגיות לעבודה מרחוק, קביעת קווים מנחים ברורים לתקשורת ושיתוף פעולה, והקמת פרוטוקולים לניהול פרודוקטיביות וביצועים של העובדים. 

העלאת מיומנויות ומיומנות מחדש היא חובה: המיומנויות הנדרשות למשרות רבות משתנות במהירות, ומנהלי משאבי אנוש חייבים להבטיח שלעובדים שלהם יש את הכישורים הדרושים כדי לעמוד בקצב השינויים הללו. משמעות הדבר היא השקעה בתכניות לשיפור מיומנות ומיומנות מחדש, מתן גישה להזדמנויות הכשרה ופיתוח, ועידוד תרבות של למידה מתמשכת.


תובנות משאבי אנוש

גיוון והכללה (DEI) הוא ציווי עסקי: בשנת 2023, הצורך בגיוון והכללה ילך ויתרחב, הוא יהפוך נושא קריטי לעסקים. מנהלי משאבי אנוש חייבים להבטיח שהארגונים שלהם יוצרים תרבות מכילה, גיוון ומקדמת שוויון, כולל יישום מדיניות ותכניות התומכות ב-DEI, מעקב אחר מדדי גיוון והטלת אחריות על המנהלים לוודא את ההתקדמות. 

בריאות ורווחה נפשית היא בראש סדר העדיפויות: בריאות הנפש ורווחה של העובדים בארגון ימשיכו לעמוד השנה בראש סדר העדיפויות. מנהלי משאבי אנוש חייבים להבטיח שהארגונים שלהם מקדמים תרבות של רווחה ומספקים משאבים ותמיכה לבריאות הנפש. ובתוך כך  מתן תוכניות סיוע לעובדים, מתן גישה למשאבי בריאות הנפש וטיפול במצבי לחץ הקשורים לעבודה. 

ניסיון של עובדים הוא המפתח למשיכת ושימור כישרונות: חווית עובד תהווה השנה גורם מפתח למשיכה ושימור כישרונות מובילים. מנהלי משאבי אנוש חייבים להבטיח שהארגונים שלהם מספקים חווית עובד חיובית ומרתקת לאורך כל מחזור חיי העובד. כולל התמקדות בהשתלמות, פיתוח קריירה, הכרה ותגמולים, ויצירת סביבת עבודה תומכת המטפחת מעורבות וסיפוק. 


תובנות אלו מדגישות את החשיבות שמנהלי משאבי אנוש צריכים לראות בקידום תרבות עבודה זריזה ומכילה התומכת תוך השגחה על צרכים המתפתחים של העובדים. על ידי יישום אסטרטגיות אלו, מנהלי משאבי אנוש יביאו לשמירה ומשיכה של כישרונות מובילים, קידום חווית עובד חיובית ומחוברות עובדים מנצחת!