שנת 2023 נפתחה בסערה ועולם העבודה משתנה במהירות. טכנולוגיות חדשות ושינוי גישות חברתיות מעצבות את הדרך שבה נעבוד וננהל את כוח האדם בארגון. בשנת 2023, חברות יצטרכו לנווט את השינויים הללו על ידי התמקדות במודלים היברידיים של עבודה, גיוון, שוויון והכלה, העלאת מיומנויות חדשות, חשיבה מחדש על רווחת העובדים, קבלת החלטות מונעות נתונים, מעורבות עובדים, ניהול זריז של משאבי אנוש, הרחבת האוטומציה של העבודה, עבודת צוות, רכישת כישרונות ושימור עובדים. כל אלו ישחקו תפקיד חשוב בעיצוב האופן בו ננהל את העבודה והעובדים. על ידי אימוץ המגמות הללו, מנהלי משאבי אנוש יכולים להגיע מצוידים בכלים להצלחה לשנים הבאות. להלן 11 מגמות במשאבי אנוש שצפויות לנו בשנה הקרובה

המאמר מוגש על ידי המרכז הבינלאומי לכנסים לקראת כנס ניהול משאבי אנוש בעולם העבודה החדש


מודלים של עבודה היברידית: הקורונה אילצה חברות לאמץ מודלים של עבודה מרחוק ועבודה היברידית. מגמה זו צפויה להימשך בשנת 2023. חברות יצטרכו לשכלל את גישתם לנושא עבודה מרחוק כדי להבטיח שלעובדים תהיה את התמיכה הדרושה כדי להיות פרודוקטיביים ולויאליים. 

גיוון, שוויון והכלה (DEI): חברות ימשיכו לתת עדיפות ל-DEI בשנת 2023, מתוך הכרה שכוח עבודה מגוון ומכיל הוא המפתח לחדשנות ולהצלחה. זה כולל התייחסות לסוגיות של הטיה ואפליה, ויצירת תרבות ארגונית שמקבלת בברכה את כולם. 

העלאת מיומנויות חדשות: ככל שקצב השינוי הטכנולוגי מואץ, חברות יצטרכו להשקיע בתכניות לשיפור מיומנויות וכישורי עובדים כדי להבטיח שלעובדים יהיו הכישורים הדרושים כדי לשגשג בעידן הדיגיטלי. 

רווחת העובדים: הקורונה הדגישה את חשיבותה של רווחת עובדים, וחברות יצטרכו להמשיך לתעדף זאת בשנת 2023. זה כולל טיפול בנושאים כמו מתח, שחיקה ,בריאות נפשית, ולספק לעובדים את התמיכה לה הם זקוקים ולשמירה על איזון בריא בין עבודה לחיים. 

קבלת החלטות מונעת נתונים: השימוש בנתונים כדי להודיע להחלטות משאבי אנוש ימשיך לגדול בשנת 2023, כאשר חברות מבקשות לייעל את כוח העבודה שלהן ולשפר את חווית העובד. 

מעורבות עובדים: עם מודלים של עבודה מרחוק ועבודה היברידית, האתגר המרכזי של חברות יהיה לשמור על מעורבות עובדים. הדבר ידרוש גישות יצירתיות לתקשורת ושיתוף פעולה, כמו גם התמקדות בהכרה ותגמול על תרומות העובדים. 

משאבי אנוש זריזים: ככל שחברות מסתגלות לצרכים העסקיים המשתנים, משאבי אנוש יצטרכו להיות זריזים ומגיבים מהר לסיטואציות ואירועים, תוך התמקדות בחדשנות ושיפור מתמיד. 

התאמה אישית: עובדים מצפים יותר ויותר לחוויית עבודה מותאמת אישית, וחברות יצטרכו להשתמש בנתונים ובטכנולוגיה כדי להתאים את תוכניות משאבי אנוש ומהדיניות שלהם כדי לענות על הצרכים וההעדפות האישיות. 

אוטומציה: אוטומציה תמשיך לשנות את עולם העבודה בשנת 2023, ומנהלי משאבי אנוש יצטרכו להסתגל למציאות החדשה הזו. זה כולל שימוש בבינה מלאכותית וטכנולוגיות אחרות כדי לייעל תהליכי משאבי אנוש ולשפר את התפוקות.

שיתוף פעולה ועבודת צוות: עם מודלים של עבודה מרחוק ועבודה היברידית, שיתוף פעולה ועבודת צוות יהיו השנה חשובים מאי פעם. זה ידרוש התמקדות בבניית מערכות יחסים חזקות וטיפוח תרבות של אמון ושיתוף פעולה. 

רכישת כישרונות ושימור: שוק העבודה הופך תחרותי יותר ויותר, וחברות יצטרכו להתמקד במשיכה ושימור כישרונות מובילים בשנת 2023. זה ידרוש התמקדות במיתוג מעסיק, כמו גם גישות יצירתיות לתגמול והטבות.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.